سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه علم فوتبال

 علم تمرین

AFA در عرض یک سال از تأسیس خود، اولین جام غیر لیگی در تاریخ فوتبال آمریکا را برگزار کرد که به عنوان جام آمریکا شناخته می شود. برای ده سال اول، باشگاه هایی از نیوجرسی و ماساچوست بر این رقابت ها مسلط بودند. تا سال 1897 بود که یک باشگاه از خارج از این دو ایالت قهرمان جام آمریکا شد. فیلادلفیا مانز برای اولین بار این عنوان را به پنسیلوانیا آورد. به دلیل درگیری های درون AFA، جام در سال 1899 به حالت تعلیق درآمد و تا سال 1906 از سر گرفته نشد.

 

لیگ های اولیه فوتبال در ایالات متحده بیشتر از نام "فوتبال" استفاده می کردند، به عنوان مثال: AFA (تاسیس در 1884)، اتحادیه فوتبال آماتور آمریکا (1893)، لیگ فوتبال حرفه ای آمریکا (1894)، اتحادیه ملی فوتبال لیگ فوتبال. (1895) و لیگ فوتبال جنوبی نیوانگلند (1914). سردرگمی رایج بین واژه‌های فوتبال آمریکایی و فوتبال انجمنی در نهایت منجر به استفاده گسترده‌تر داخلی از واژه فوتبال با توجه به فوتبال انجمنی شد. در اصل به عنوان یک اصطلاح عامیانه انگلیسی برای "تعاون" دیده می شد، استفاده از فوتبال در اواخر دهه 1910 و اوایل دهه 1920 ظاهر شد. یک مثال قابل توجه لیگ فوتبال آمریکا (ASL) بود که در سال 1919 تشکیل شد. بدنه حاکمیتی این ورزش در ایالات متحده تا سال 1945 که به اتحادیه فوتبال ایالات متحده تبدیل شد، کلمه فوتبال را در نام خود نداشت. این کشور تا سال 1974 کلمه فوتبال را از نام خود حذف نکرد، زمانی که به فدراسیون فوتبال ایالات متحده تبدیل شد و اغلب به سادگی به عنوان فوتبال ایالات متحده شناخته می شد.

 

در اکتبر 1911، یک سازمان رقابتی، اتحادیه فوتبال آماتور آمریکا (AAFA) ایجاد شد. این انجمن به سرعت در خارج از شمال شرق گسترش یافت و جام خود را در سال 1912 ایجاد کرد، جام اتحادیه فوتبال آماتور آمریکا.

 

درگیری‌های درون AFA منجر به جنبشی برای ایجاد یک نهاد واقعاً ملی برای نظارت بر فوتبال آمریکا شد. در سال 1913، AAFA و AFA برای عضویت در فیفا، نهاد بین المللی حاکم بر فوتبال، درخواست دادند. AFA با توجه به موقعیت خود به عنوان قدیمی ترین سازمان فوتبال و وضعیت جام ملت های آمریکا، استدلال کرد که باید یک نهاد رسمی در سطح ملی باشد. در اواخر همان سال، AAFA نسبت به AFA برتری پیدا کرد، زمانی که چندین سازمان AFA به AAFA نقل مکان کردند.

 

در 5 آوریل 1913، AAFA به عنوان اتحادیه فوتبال ایالات متحده (USFA)، که در حال حاضر به عنوان فدراسیون فوتبال ایالات متحده شناخته می شود، دوباره سازماندهی شد. فیفا به سرعت عضویت موقت را اعطا کرد و USFA شروع به اعمال نفوذ خود در این ورزش کرد. این منجر به تأسیس جام چالش ملی شد که هنوز به عنوان جام آزاد آمریکا لامار هانت در پاییز وجود دارد. جام چالش ملی به سرعت رشد کرد تا جام آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد. با این حال، هر دو جام برای ده سال آینده به طور همزمان برگزار شد. کاهش احترام به AFA منجر به خروج چندین انجمن از جام آن در سال 1917 شد. رقابت بیشتر در سال 1924 زمانی که USFA جام ملی آماتور را ایجاد کرد، رخ داد. این ناقوس مرگ برای جام آمریکا بود. آخرین فصل خود را در سال 1924 بازی کرد.