سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین فوتبال آمریکایی

 علم تمرین

اگر یک بازی در پایان چهار کوارتر مساوی شود، وقت اضافه انجام می شود. در وقت اضافه، از پرتاب سکه برای تعیین اینکه کدام تیم اول صاحب توپ می شود استفاده می شود. برنده پرتاب سکه می تواند انتخاب کند که توپ را بدهد یا توپ را دریافت کند. اگر اولین مالکیت منجر به تاچ داون شود (توسط تیم دریافت کننده یا تیم دفاعی در یک چرخش) یا تیم دفاعی امتیاز ایمنی را کسب کند، تیم گلزن برنده است. اگر تیم دریافت کننده نتواند گلزنی کند و مالکیت توپ را از دست بدهد، بازی به مرگ ناگهانی می رود و اولین امتیاز برنده می شود.

 

در پیش فصل تا سال 1973 و از سال 2021 اضافه کاری وجود ندارد.

 

با این حال، اگر تیم دریافت کننده اولیه فقط یک گل میدانی به ثمر برساند، بازی به طور خودکار تمام نمی شود و به تیم دیگر فرصت داده می شود تا توپ را نیز در اختیار داشته باشد. تیم دیگر می تواند با یک تاچ داون برنده شود، با یک گل میدان که منجر به مرگ ناگهانی شود، مساوی کند یا اگر موفق به گلزنی نشد، بازنده شود.

 

در طول فصل عادی در NFL، یک دوره اضافه (با هر تیم دو تایم اوت) انجام می شود. اگر بعد از 10 دقیقه وقت اضافه بازی همچنان مساوی باشد، بازی رسما با تساوی به پایان می رسد. قبل از فصل 2017، 15 دقیقه وقت اضافه وجود داشت. در مرحله پلی آف، وقت اضافه 15 دقیقه ای ادامه می یابد تا برنده مشخص شود. وقت اضافه به دنبال یک وقفه سه دقیقه ای پس از پایان بازی قانونی است. قبل از شروع وقت اضافه، یک ورق سکه انجام می شود که در آن کاپیتان تیم میهمان پرتاب را صدا می کند. تیمی که برنده ورق زدن سکه می شود، این گزینه را دارد که ضربات بازی را دریافت کند یا سمت میدانی را که می خواهد از آن دفاع کند، انتخاب کند. تساوی در NFL نادر است؛ [2] بازی بین دیترویت لاینز و پیتسبورگ استیلرز در 14 نوامبر 2021 که با تساوی 16 به پایان رسید. برای دیدن بازی‌های بیشتر، فهرست بازی‌های مساوی NFL را ببینید.

 

قبل از بازی های پلی آف 2010، برنده وقت اضافه اولین تیمی بود که هر امتیازی را کسب می کرد؛ [3] با این حال، قوانین برای کاهش برتری تیمی که برنده پرتاب سکه در وقت اضافه شده بود، تغییر کرد. طبق قوانین قبلی، تیمی که برنده پرتاب سکه می‌شد، معمولاً توپ را دریافت می‌کرد، سپس با زدن یک ضربه زمینی بدون اینکه تیم دیگر هرگز توپ را لمس کند، به اندازه کافی یارد برای بردن بازی به دست می‌آورد. برنده پرتاب سکه تقریباً 60? از بازی های اضافه را بر اساس آن قانون برد، به جای 50? که به طور تصادفی انتظار می رود.[4]